تبلیغات
آموزش کسب و کار اینترنتی - تفاوت های فرایند خرید سنتی و خرید اینترنتی
 
آموزش کسب و کار اینترنتی
کسب و کار اینترنتی، آموزش کسب و کار اینترنتی، مدیریت کسب و کار اینترنتی، کسب و کار الکترونیکی و مجازی
درباره وبلاگ


آموزش کسب و کار اینترنتی، تجارت الکترونیک (E-Commerce)، بازاریابی مجازی (Virtual Marketing)، ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)، بهینه سازی سایت (SEO)، بازاریابی شبکه های اجتماعی
آموزش کسب و کار الکترونیکی،E-business,مدیر کسب و کار الکترونیکی،آموزش تجارت الکترونیکی،E-commerce،بازاریابی مجازی،ایمیل مارکتینگ،Email marketing،بهینه سازی سایت،سئو،افزایش بازدید سایت،SEO،بازاریابی شبکه های اجتماعی،Social Net Work Marketing،بازاریابی محتوایی،Content Marketing،تولیدمحتوا،تبلیغات آنلاین،تبلیغات اینترنتی،Internet advertising،بازاریابی اینترنتی،بازاریابی آنلاین،کسب درآمد از طریق اینترنت، بازاریابی مجازی (Virtual Marketing)،ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)،بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Network Marketing)،بازاریابی محتوایی (Content Marketing)،تبلیغات اینترنتی(Internet Advertising) سایت کسب و کار الکترونیکی,بازاریابی مجازی، مدیر کسب و کار اینترنتی، کسب و کار ، اینترنتی ، تجارت ، آموزش کسب و کار اینترنتی

مدیر وبلاگ : فریده ضیایی
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
View farideh ziaee's LinkedIn profile View farideh ziaee's profile
نویسندگان
آموزش کسب و کار اینترنتی


فرایند خرید 
اینکه مشتری در هنگام خرید چه مراحلی را پشت سر می گذارد همیشه برای محققان بازاریابی و رفتار مصرف کننده جالب توجه بوده است، چراکه شناخت این مراحل شرکت ها را در ارضای مناسب خواسته های مشتریان و ترغیب آنان به خرید یاری می کند. 


فرایند خرید سنتی :
مرحله اول : تشخیص نیاز : فرایند خرید هنگامی آغاز می شود که فرد وجود نیاز یا مشکلی را تشخیص می دهد. عوامل به وجود آورنده نیاز ممکن است داخلی باشند مانند گرسنگی و یا خارجی باشند  مانند دیدن اتومبیلی که دوست شما به تازگی خریده است. 
مرحله دوم : جستجوی اطلاعات : فردی که نیازی در او بیدار شده است به دنبال اطلاعاتی برای چگونگی برطرف کردن نیاز خود می گردد. 
مرحه سوم : ارزیابی گزینه ها : مشتری با توجه به اطلاعاتی که جمع آوری کرده است. راه های گوناگونی برای ارضای نیاز خود را براساس معیارهای مختلف ارزیابی می نماید. 
مرحله چهام : تصمیم به خرید : مشتری بعد از ارزیابی اطلاعات یکی از گزینه ها را انتخاب می کند 
مرحله پنجم : رفتار بعد از خرید : مشتری ممکن است از خرید راضی یا ناراضی باشد و به تبع آن مجموعه رفتارهایی را از خود بروز می دهد. 
فرایند خرید مدت زمانی پیش از خرید واقعی شروع می شود و تا مدت زمانی پس از خرید به طول می انجامد. البته باید توجه داشت که در مورد خریدهای روزمره، مصرف کنندگان همه این مراحل را طی نمی کنند و گاهی پس از گذراندن یک مرحله به عقب بر می گردند و مرحله پیشین را می گذرانند. 

فرایند خرید اینترنتی :
تحقیقات متعددی در مورد فرایند خرید اینترنتی و مراحلی که مشتری در طول آن طی می کند صورت گرفته است. به طور کلی دو رویکرد در این مطالعات به شرح ذیل وجود دارد. 
الف ) رویکرد سنتی به فرایند خرید اینترنتی : در این رویکرد فرایند خرید در اینترنت دارای همان مراحل سنتی است، اما نحوه انجام هر مرحله تفاوت هایی با حالت سنتی دارد مراحل خرید اینترنتی در این رویکرد عبارتند از :
مرحله اول : تشخیص نیاز : محرکهای ایجاد نیاز ممکن است فیزیکی یا مجازی باشند. اگرچه شرکت ها انواع مختلفی از روش های بازاریابی اینترنتی را برای ایجاد نیاز در مشتریان به کار می گیرند، لیکن هیچ یک از شرکت های بزرگ و معروف روش های سنتی را رها نکرده اند. 
مرحله دوم : جستجوی الکترونیکی اطلاعات : مشتری در محیط اینترنت به اطلاعات مختلف در مورد کالاها و خدمات از قبیل قیمتها و خدمات پس از فروش دسترسی پیدا می کند. 
مرحله سوم : ارزیابی الکترونیکی : عوامل مختلفی بر تصمیم مشتری به خرید در محیط اینترنت تاثیر دارد که ممکن است با عوامل موثر در محیط فیزیکی متفاوت باشد. یکی از مهمترین این عوامل راحتی است. 
مرحله چهارم : خرید الکترونیکی : در این مرحله مشتری با استفاده از اینترنت محصول مورد نظر خود را خریداری می کند. 
مرحله پنجم : ارزیابی الکترونیکی بعد از خرید : مشتری با توجه به رضایت یا عم رضایت خود از خرید اینترنی رفتارهایی را بروز می دهد. ایجاد جوامع مجازی و محل هایی برای تبادل تجارب بین مشتریان در محیط اینترنت برطرف کننده نیاز به فعالیت های بعد از خرید خواهد بود. 

ب ) رویکرد نوین به فرایند خرید اینترنتی 
در این رویکرد سعی می شود مدل های جدیدی برای خرید اینترنتی طراحی شود. با این حال تاکنون مدلی اساسی که مورد پذیرش عموم باشد ارائه نگردیده است. یکی از مدل های طراحی شده بر اساس رویکرد جدید مدل لی (2002) است که فرایند خرید اینترنتی را دارای سه مرحله اصلی می داند :
مرحله اول : ایجاد اعتماد و اطمینان : خریدار در ابتدا به منظور تعیین میزان اعتماد به سازمانی که سایت اینترنتی را بوجود آورده است به دنبال اطلاعات می گردد. در این مرحله خریدار نیازمند اطلاعات دقیقی در مورد شرکت و محصولات آن است و روش هایی که صحت و و درستی اطلاعات ارائه شده رامشخص نماید. در نهایت مشتری سعی می کند با جستجو در سایت فروشنده به نشانه ها و علایمی دست یابد که حاکی از وجود  امنیت لازم بری مبادلات و همچنین حفظ حریم خصوصی اش باشد. شهرت مارک تجاری شرکت یکی از عوامل مهم در اعتمادسازی است 
محله دوم : خرید اینترنتی : خریدار اینترنتی همانند یک خریدار معمولی در محیط فیزیکی عمل می کند. تفاوت عمده بین خرید سنتی با خرید مجازی در این است که مشتری در خرید مجازی نمی تواند کالاها را لمس کند و در خرید سنتی نیز امکان چندانی برای مقایسه قیمت کالاهای مختلف با یکدیگر ندارد. در این مرحله خریدار اینترنتی نیازمند دسترسی به امکانات لازم برای جستجوی سریع در سایت است. در حقیقت در این مرحله مهم ترین نیاز مشتری راحتی است ; راحتی در جستجو، راحتی در مقایسه قیمت محصولات ، راحتی در شیوه های پرداخت و غیره 
مرحله سوم : نیازهای بعد از خرید : خریدار اینترنتی خواهان توزیع سریع محصول خریداری شده بعد از خرید است. او همچنین به ارائه تضمین از طرف فروشنده برای تحویل صحیح کالا و امکان برگرداندن کالا در صورت معیوب بودن نیاز دارد. در این مرحله شرکت باید خدمات پس از خرید به مشتریان ارائه دهد. 

منبع : سایت ای مدیران





نوع مطلب : تجارت الکترونیک، بازاریابی، بازاریابی اینترنتی، مدیریت کسب و کار اینترنتی، کسب و کار، کسب و کار اینترنتی، آموزش کسب و کار اینترنتی، 
برچسب ها : فرایند خرید، خرید سنتی، خرید، تشخیص نیاز، جستجوی اطلاعات، ارزیابی گزینه ها، فرایند خرید اینترنتی،
لینک های مرتبط : بازی با کلمات و افزایش فروش اینترنتی، مشخصه ها و ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی چیست؟، مزایای کسب و کار اینترنتی، هفت اشتباه بزرگ در تجارت الکترونیک،
دوشنبه 1396/06/27 01:09 ق.ظ
Hello, I enjoy reading all of your article. I wanted to write a little comment to support you.
پنجشنبه 1396/04/22 02:35 ق.ظ
For most recent news you have to visit the web and on web I found this
web page as a finest site for most recent updates.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :