تبلیغات
آموزش کسب و کار اینترنتی - ابزارها و روشهای تبلیغات در اینترنت چیست
 
آموزش کسب و کار اینترنتی
کسب و کار اینترنتی، آموزش کسب و کار اینترنتی، مدیریت کسب و کار اینترنتی، کسب و کار الکترونیکی و مجازی
درباره وبلاگ


آموزش کسب و کار اینترنتی، تجارت الکترونیک (E-Commerce)، بازاریابی مجازی (Virtual Marketing)، ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)، بهینه سازی سایت (SEO)، بازاریابی شبکه های اجتماعی
آموزش کسب و کار الکترونیکی،E-business,مدیر کسب و کار الکترونیکی،آموزش تجارت الکترونیکی،E-commerce،بازاریابی مجازی،ایمیل مارکتینگ،Email marketing،بهینه سازی سایت،سئو،افزایش بازدید سایت،SEO،بازاریابی شبکه های اجتماعی،Social Net Work Marketing،بازاریابی محتوایی،Content Marketing،تولیدمحتوا،تبلیغات آنلاین،تبلیغات اینترنتی،Internet advertising،بازاریابی اینترنتی،بازاریابی آنلاین،کسب درآمد از طریق اینترنت، بازاریابی مجازی (Virtual Marketing)،ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)،بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Network Marketing)،بازاریابی محتوایی (Content Marketing)،تبلیغات اینترنتی(Internet Advertising) سایت کسب و کار الکترونیکی,بازاریابی مجازی، مدیر کسب و کار اینترنتی، کسب و کار ، اینترنتی ، تجارت ، آموزش کسب و کار اینترنتی

مدیر وبلاگ : فریده ضیایی
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
View farideh ziaee's LinkedIn profile View farideh ziaee's profile
نویسندگان

http://newinternetbusiness.mihanblog.com/

همه اینترنت ابزار شما است حتی می توانید در قسمت نظرات وبلاگهایی که مراجعه می کنید ؛ کالا خود را تبلیغ کنید ؛ اما این امر پسندیده ؛ مطلوب و حرفه ای نیست و به عبارتی جواب نمی دهد. در این گفتار به اختصار به ابزارها و روشهای تبلیغات در اینترنت می پردازیم تا بعنوان کاربر خط مشی و روشهای امکان پذیر را باهم مرور کنیم ؛ شاید روزی به دردمان خورد و یک کالا یا وبلاگ را تبلیغ کردیم.


سوال این است ؛ ابزارها و روشهای تبلیغات در اینترنت چیست؛ شما بعنوان مدیر وبلاگ ؛ مدیر وبسایت ؛ کاربر حرفه ای و کاربر پاره وقت ؛ می توانید خدمات ؛ سرویسها ؛ محصولات و کالاو ... خود را در اینترنت تبلیغ کنید؛ همه اینترنت ابزار شمااست حتی می توانید در قسمت نظرات وبلاگهایی که مراجعه می کنید ؛ کالا خود را تبلیغ کنید ؛ اما این امر پسندیده ؛ مطلوب و حرفه ای نیست و به عبارتی جواب نمی دهد.

در این گفتار به اختصار به ابزارها و روشهای تبلیغات در اینترنت می پردازیم تا بعنوان کاربر خط مشی و روشهای امکان پذیر را باهم مرور کنیم ؛ شاید روزی به دردمان خورد و یک کالا یا وبلاگ را تبلیغ کردیم

ابزارهای تبلیغات در اینترنت
در میان رسانه های مختلف و مجاری ارتباطی، اینترنت کانالی است که با جمع کردن عناصر رسانه ای می توان از آن به عنوان کانال ارتباطی شخصی و کانال ارتباطی غیرشخصی استفاده کرد. از آنجا که قالب ارتباطی آن چندجانبه است و غنای اطلاعاتی آن بالاست، بنابراین، می تواند وسیله مناسبی برای استفاده در برنامه های ترغیبی و ترفیعی باشد.



این بررسی، بدون بحث پیرامون قوتها و ضعفهای اینترنت و با گذار از کنار موضوع تجارت الکترونیک، تنها به معرفی روشها و ابزارهای برخط (ONLINE) تبلیغات و ترفیعات می پردازد. این روشها می تواند درجهت فروش کالا در فضای الکترونیک و یا در امر بالا بردن ترافیک مراجعان یک سایت که خود در راستای ارائه کالا یا خدمتی خاص است، به کار برده شود.

ابزارها و روشهای تبلیغات در اینترنت :
موتورهای جستجو و دفاتر راهنمای اینترنتی :
موتورهای جستجو، ابزاری هستند برای هدایت مراجعان به آنچه می خواهند. احراز رتبه بالاتر در لیست حاصل از جستجوهای موتورهای اینترنتی، یکی از روشهای افزایش تعداد مراجعان به سایت در اینترنت است.

تبلیغ با استفاده از کادرهای تبلیغی و پنجره ها
وقتی به سایت های پربیننده رجوع می کنید، کادرهای تبلیغی (BANNER) فراوانی را مشاهده می کنید که با روشهای جذاب، بیننده سایت را وادار به تایید علامت ماوس روی آنها می کنند. با تایید هر نقطه از این کادرها، آدرس اینترنتی متصل به آنها نیز فعال و بر روی مانیتور ظاهر می شود. وظیفه کادرهای تبلیغی دعوت مردم به دیدن سایت هاست. بقیه کار به اهداف، طراحی و محتویات سایت هدف بستگی دارد. کادر تبلیغی گران ترین روش تبلیغی در اینترنت است و درعین حال می تواند از موثرترین روشها نیز باشد. (زرگر)

پنجره ها INTERSTITIAL
ابزار دیگر تبلیغی، پنجره ها (INTERSTITIAL) هستند، همان پنجره هایی که همراه صفحه باز می شوند (PETER EVERY). این پنجره ها مکانیسم عملی مثل کادرهای تبلیغی را دارند. البته باید گفت به دلیل اینکه مخاطبان از خاصیت تبلیغاتی این ابزار آگاهی دارند در بسیاری از موارد از آنها فرار می کنند.

فروم ها FORUM
FORUM محیطی است که موضوعهای موردعلاقه، توسط کاربران تعیین و درباره آنها نظرات خود را به صورت متن می نویسند. دیگر اعضا که در مواقع بعدی وارد می شوند، نظرات ثبت شده دیگران را در ارتباط با موضوعها می خوانند و در صورت لزوم پاسخ یا اظهارنظر خود را نیز وارد می کنند. سایت هایی که این امکان را ارائه می دهند، از متقاضیان عضویت، مشخصات و نشانی پست الکترونیک را دریافت می کنند. صاحب سایت در مواقع بعدی از این آدرس ها برای ارسال پیامهای ویژه استفاده می کند. (زرگر)

گروههای خبری NEWS GROUPS
NEWS GROUPS گروههای خبری شکل دیگری از همایش یا گردهمایی است که به وسیله اینترنت به اجرا درمی آید. ولی این گروهها به کسانی که در مورد موضوعهای خاص در شبکه پیامهای بازرگانی می دهند و کسانی که آنها را می خوانند محدود می شود (کاتلر). در اینترنت هزاران گروه خبری وجود دارند که حاوی طیف گسترده ای از موضوعها هستند و امکان انتخاب و مشترک شدن با هرکدام از آنها در اینترنت و تنها ازطریق پست الکترونیک وجود دارد و با اشتراک در یک گروه خبری، نامه های ارسالی همه اعضا در صندوق پست الکترونیک شما رویت خواهدشد. در صورت تمایل به جواب یا اظهارنظر، پاسخ شما برای همه مشترکان موجود در آن گروه ارسال می شوند. بازار هدف، شما را از طریق یک گروه خبری وابسته به شما بهتر می شناسند. زرگر

پست الکترونیکی EMAIL
پست الکترونیکی یک شرکت می تواند مصرف کنندگان و مشتریان بالقوه را تشویق کند که ازطریق پست الکترونیک پرسشهایی را مطرح کنند، پیشنهادهایی بدهند و حتی شکایاتی را برای شرکت بفرستند. هم چنین امکان دارد شرکت با مراجعه به آدرس پست الکترونیک افراد در اینترنت فهرستی از مشتریان بالقوه تهیه کند. چنین فهرستی می تواند فرصتی طلایی برای شرکت به وجود آورد که محصولات خود را به مشتریان جدید معرفی کند. (کاتلر) برای این منظور می توان از دو روش استفاده کرد: یکی ارسال مستقیم نامه های فروش به مشتریان و دیگری استفاده از یک فرایند دو مرحله ای که مرحله اول، پست کردن یک نامه به مشتری همراه با اطلاعات موردعلاقه آنها و مرحله دوم، هدایت آنها به وسیله برقراری یک ارتباط بین آنها و سیستم فروش است. زرگر

جاسوسی رقبا USENET GROUP
USENET GROUP جاسوسی رقبا و جمع آوری اطلاعات درباره فعالیتهای آنان، روشی است که می تواند شما را یک گام جلوتر از رقبایتان قرار دهد. باید بدانید که آنها درحال انجام چه کاری هستند. بنابراین، می توانید بیاموزید که چگونه کالاها و طرحهای بازاریابی رقبا را بدون آنکه آنها متوجه شوند یا شما به دام بیفتید کنترل کنید.

برای شروع چنین کاری و آشنایی با رقبا از یک طرف و مطلع شدن از نظرات مردم درباره یک فعالیت یا کالای خاص، می توان از آرشیو مکاتبات USENET در اینترنت استفاده کرد. این نوع جستجو باید مرتب و همیشه انجام شود. از دیگر کاربردهای USENET امکان درج آگهی در آن است. (زرگر)

مجلات الکترونیک و EZINE
EZINE مجلات الکترونیک در حوزه تجاری را EZINE می گویند. چنانچه بتوانید بیننده های سایت خود را تشویق به عضویت در یک مجله تخصصی الکترونیک کنید و براساس توان خود و زمان بندی مرتب و توسط پست الکترونیک یک شماره از آن را برای آنها ارسال کنید، ابزار خوبی برای ادامه ارتباط با بیننده ها و تبدیل تدریجی آنها به مشتری پیدا می شود. مطالب و موضوعهای این مجلات بایستی در راستای خدمات و فعالیتهای سایت باشد. به همین دلیل یکی از مشکلات این مجلات جمع آوری و ارائه مطالب و ارسال منظم آنها به اعضاست. زرگر

برنامه های واسطه تبلیغاتی
یک وب سایت (ناشر) است که محصولات موردنظر وب سایت دیگر (تبلیغ شونده) را در تبادلی به منظور کسب حق کمیسیون براساس هدایت به آن وب سایت یا فروش کالایی تبلیغ می کند. ناشر، کادرهای تبلیغی، آگهی ها، پیوندهای متنی یا محصولات را روی وب سایتش نمایش می دهد و کمیسیونی از تبلیغ شونده وقتی که یک بیننده عمل خاصی را انجام می دهد (مثل کلیک کردن روی یک کادر تبلیغی، پرکردن یک فرم یا انجام یک خرید) دریافت می کند.(PETER EVERY)

بسیاری از برنامه های واسطه ای، خودکار هستند. ناشر، سایت را بازدید می کند، یک فرم برخط را کامل و بعد به سایت هدف متصل می کند. تبلیغ کننده ها می توانند تعداد زیادی سایت برای پیشبرد کسب و کارشان داشته باشند، بدون اینکه نیازی به مذاکره منفرد با هر ناشر داشته باشند. هرچه ارتباط شما با سایت های دیگر بیشتر باشد، شما نیز می توانید از امکان متقابل در سایر سایت ها هم استفاده و بیننده های آنها را به سمت خود جذب کنید. زرگر

بازاریابی ویروسی
بازاریابی ویروسی شاید کمی عجیب باشد شرکتهایی ازجمله YAHOO,HOTMAIL,AOL از این روش استفاده می کنند. این شرکتها ازطریق پیامهایی در برنامه های پست الکترونیک، برای خود تبلیغ می کنند. براساس این روش، هر نامه که توسط خدمات پست الکترونیک این شرکتها صادر می شود، حاوی پیام تبلیغاتی مختصر و مفیدی است. یعنی به تعداد نامه هایی که مردم با استفاده از خدمات این شرکتها بین هم مبادله می کنند، این پیامها هم توزیع می گردند. از آنجا که این پیامها بدون فعالیت یا دخالت بیشتر این شرکتها توزیع می گردد و در تمام مکاتبات بین مردم که نشانی الکترونیک خود را از این شرکتها اخذ کرده اند، منتشر می گردد، به این شیوه بازاریابی ویروسی می گویند. (زرگر) به عبارت دیگر، بازاریابی ویروسی هر استراتژی است که افراد را به انتقال پیام بازاریابی به دیگران تشویق می کند و ایجادکننده امکان رشد ترویجی (PROMOTIONAL) درنمایش و نفوذ پیام است.(PETER EVERY)

بازاریابی ویروسی با تبدیل شبکه اینترنتی مشتریان و مشترکان خبرنامه ها، به ماشین عظیمی که خبرها را دهان به دهان پخش می کند، شرکت را در معرض دید همه قرار می دهد. پیام تبلیغی یک شرکت نیز با استفاده از ترغیب مشتریان به معرفی آن شرکت به دوستان و آشنایان می توانند به طرز چشمگیری افزایش یابد.از آنجا که ایجاد اعتماد مردم بیشترین اثر را در رونق تجارت دارد، بازاریابی ویروسی به دلیل نقش شخص ثالث اعتماد بیشتری نسبت به صاحب تبلیغات، بین مردم خواهد داشت. اطلاعاتی که از طریق دهان به دهان و از جانب دوستان و خویشاوندان به مردم می رسد، نسبت به اطلاعات خود شرکتها از اهمیت بیشتری برخوردار است و اعتبار بیشتری دارد. این اعتماد سریع تر و بیشتر موجب خرید و رونق کار صاحب پیام می شود. رمز این روش قرار دادن منفعت برای مردم در پخش یا دریافت پیام موردنظر شماست. (زرگر – ۱۳۸۲)

منابع :

۱ – زرگر، محمود – اصول و مفاهیم فناوری اطلاعات – چاپ اول - ۱۳۸۲ – نشر بهینه – تهران

۲ – کاتلر، فیلیپ – اصول بازاریابی – ترجمه دکتر پارسائیان – چاپ دوم – نشر جهان نو – تهران – ۱۳۸۳

۳ – PETER EVERY - E_COMMERCE MARKETING AND PROMOTION – ۲۰۰۲ - INTERNET

نویسنده : روح الله اورسی ( orasi۸۲@yahoo.com )

برگرفته از : سایت سازمان مدیریت صنعتی

http://yazdit.mihanblog.com/More-۶۸۷.ASPX





نوع مطلب : مدیریت کسب و کار اینترنتی، کسب و کار، کسب و کار اینترنتی، آموزش کسب و کار اینترنتی، 
برچسب ها : تبلیغات، بازاریابی، مجلات الکترونیک، پست الکترونیکی، گروههای خبری، موتورهای جستجو،
لینک های مرتبط : چرا تبلیغات اینترنتی؟،
یکشنبه 1396/06/26 04:41 ق.ظ
Wonderful site. Lots of helpful info here. I'm sending it to a few
friends ans also sharing in delicious. And naturally, thanks in your sweat!
چهارشنبه 1396/05/18 11:02 ب.ظ
Aw, this was an extremely good post. Taking the time and actual effort
to generate a great article… but what can I say… I put things off a lot and never seem to get nearly anything done.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :